28. apr. 2017

Okja

Foto | Netflix

Der bliver gået utraditionelt til værks i promoveringen af Netflix-filmen Okja, som skal dyste om Guldpalmen i Cannes.

Okja, der er instrueret af sydkoreanske Bong Joon Ho (Snowpiercer), fik tidligere på året sin første teaser-trailer. Men pludselig er et mærkeligt klip dukket op med undertitlen A Message from Lucy Mirando.

I klippet spiller Tilda Swinton den dyrevenlige direktør for firmaet The Mirando Corporation, der har et vigtigt budskab om at lade dyrene drømme sødt.

Reklamen fungerer som en levendegørelse af filmens karakter, der også har fået sin egen twitterprofil med navnet @lucymirando. Men hvad det præcis har med filmen at gøre, er stadig meget svært at afkode.

Okja handler om pigen Mija, der forsøger at redde sin bedste ven, det enorme dyr Okja, fra Swintons multinationale selskab, der øjensynlig ikke har rent mel i posen.

Med klippet følger hjemmesiden SuperPigProject.com, hvor der er en nedtælling til en såkaldt ”revolution”, og hvor dyret Okja har vundet det store ”Supergrisprojekt”.

Repræsentanter fra Netflix, der producerer filmen, har i et interview fortalt, at de med kampagnen har valgt en mere kreativ løsning end traditionel marketing.

Okja har i forvejen vist sig lettere kontroversiel, da den er blevet udtaget til hovedkonkurrencen i Cannes, selv om filmen oprindelig kun var til streaming. Om den får en egentlig biografpremiere er uvist, men den kan ses på Netflix fra den 28. juni.

Kommentarer

© Filmmagasinet Ekko