Nyhed
09. mar. 2017 | 11:39

”Matt Dillon fik mig til at tisse i bukserne”

Foto | Anders Rye Skjoldjensen
Charlotte Sieling fik taget en stor billedserie til artiklen om hende i Ekko #74, hvor hun fortæller om at være kvinde i en mandsdomineret branche.

Charlotte Sieling fik skældud af skuespilleren, der skal spille seriemorder for Lars von Trier, da hun som instruktør tog springet til USA.

Af Nicki Bruun

Charlotte Sieling er aktuel med sin anden spillefilm Mesteren, der går i de danske biografer lige nu.

Hun er ellers bedst kendt som tv-instruktør, der har stået bag kameraet på DR-serier som Krøniken, Forbrydelsen og Broen, før hun byttede dettil en amerikansk karriere på serier som Homeland og The Americans.

Rejsen til Hollywood har dog ikke været lutter lagkage for Sieling.

I DR-programmet 21Søndag fra den 19. februar fortæller Charlotte Sieling, hvordan det var at gå fra succes i Danmark til en karriere i USA.

”Jeg tissede i bukserne, fordi Matt Dillon skældte mig så meget ud,” siger hun i programmet uden at sætte flere ord på episoden.

Matt Dillon – kendt fra film som Oscar-vinderen Crash og Vild med Mary – spiller hovedrollen i serien Wayward Pines, som Sieling instruerede et afsnit af i 2015.

Dillon spiller seriemorderen Jack i Lars von Triers The House That Jack Built, der netop er gået i optagelse.

Mændene mod kvinderne
I det aktuelle nummer af Ekko er der et stort interview med Charlotte Sieling, hvor hun fortæller om den slags kunstneriske mand, der både har draget og holdt hende nede.

Det er de mænd, Mesteren handler om, og faktisk er det interessant nok de mandlige anmeldere, der bedst kan lide portrættet af den egocentriske kunstnermand.

Politikens Kim Skotte giver filmen fem hjerter og skriver, at særligt Søren Mallings præstation som selvfed kunstner er et kunststykke. Også Kristian Lindberg fra Berlingske Tidende roser i sin firestjernede anmeldelse filmen. Han fremhæver modet til at gøre hovedpersonen så usympatisk.

Derimod skriver Ekkos Freya Bjørnlund i sin tostjernede anmeldelse, at Mesteren er en sæbeopera om den kreative klasse, som Danmark ikke har brug for flere af. Katrine Sommer Boysen fra Jyllands Posten giver også kun to stjerner og skriver: ”Det hele virker himmelråbende latterligt og uinteressant.”

Publikum har øjensynligt været mest enige med den kvindelige anmelderskare, for i filmens første uge blev der kun solgt 4.871 billetter. Hvis man lægger publikum til forpremierer oveni har filmen solgt 9.160 billetter.

Trailer: Mesteren

© Filmmagasinet Ekko