Nyhed
09. nov. 2005 | 12:19

Magasinet EKKO har fremgang

Efter en relancering i forsommeren har film- og mediemagsinet EKKO øget antallet af abonnenter kraftigt.

Af Mads R. Mariegaard

I en tid, hvor mange magasiner kæmper for at begrænse tilbagegangen, går film- og mediemagasinet EKKO frem. Siden årets begyndelse er antallet af almindelige abonnenter steget med ikke mindre end 40 procent.

"Det er meget glædeligt. Det viser, at der er behov for et uafhængigt magasin, som går i dybden med de medier, som spiller en så central rolle i både børn og voksnes liv," siger EKKOs redaktør, Claus Christensen.

Succesen er kommet sideløbende med, at magasinet er blevet re-designet og gået i landsdækkende kiosksalg. Det "nye" EKKO udkom første gang i forsommeren med Lars von Trier på forsiden. Instruktørens udtalelser inde i bladet startede sommerens filmdebat og gav EKKO en del medieomtale, som givetvis har været med til at øge interessen.

Også anmelderne har taget godt imod det re-designede, landsdækkende EKKO. "En solid relancering" af et "seriøst filmtidsskrift", skrev Politiken i sommers, mens Jyllands-Posten i dette efterår kaldte EKKO "Danmarks toneangivende filmmagasin".

Tv-direktør i EKKO-bestyrelse
For at styrke EKKO er den europæiske tv-direktør, Bjørn Erichsen, netop indtrådt i EKKOs bestyrelse. "Jeg vil gerne være med til — om muligt — at gøre EKKO endnu bedre og sikre magasinet en stærkere økonomisk baggrund," siger han.

EKKO udkom i begyndelsen af denne måned med et stort tema om dansk tv-fiktion. Næste nummer er ude i januar 2006.

Kommentarer

© Filmmagasinet Ekko