Nyhed
26. maj 2023 | 10:11

Hædret produktionsselskab lever videre

Foto | Impact TV

Impact TV blev stiftet i 2015 og har gennem årene stået bag nogle af det mest debatskabende og anmelderroste programmer i det danske tv-landskab.

Thomas Heurlins nyligt konkursbegærede Impact TV er blevet opkøbt af et selskab, hvor han bliver kreativ chef og tager nogle af sine medarbejdere med.

Af Nicki Bruun

”Forhåbentlig har vi ikke set det sidste til Thomas Heurlin. Han er max for meget, men lige netop det, en selvbeskyttende branche har brug for.”

Sådan skrev Ekkos chefredaktør Claus Christensen, da det kom frem, at Heurlin var blevet nødsaget til at indgive konkursbegæring for sit livsværk, produktionsselskabet Impact TV, med 40 løst- og fastansatte medarbejdere.

Nu har både Heurlin og en del af de ansatte i Impact TV fået et nyt hjem, skriver produktionsselskabet i en pressemeddelelse på sin hjemmeside.

I en forhandling med kurator har selskabet Monday Media købt de væsentligste aktiviteter ud af konkursboet og oprettet et nyt produktionsselskab.

Thomas Heurlin fortsætter som kreativ chef i det nystiftede selskab, som får navnet ImpactTV ApS.

Han forsøgte inden konkursen forgæves at redde sit selskab ved at sælge sit hus i Hellerup. Til gengæld slipper tv-manden for at tilbagebetale en gæld på to millioner kroner til staten.

”Det har været en vanvittigt hård proces både op til og efter konkursen. Jeg er selvfølgelig fortsat ked af, at jeg som ejer har mistet selskabet, men sådan er det jo, når man går konkurs,” udtaler Thomas Heurlin i pressemeddelelsen.

”Til gengæld er jeg virkelig glad for, at nogle af de projekter, jeg har kæmpet for, kan føres videre sammen med en del af medarbejderne. Det har været det vigtigste for mig. Og så ser jeg meget frem til at komme ind i en ny struktur, hvor jeg fuldt ud kan dyrke min kreative og skabende side – det er nu engang det, jeg er bedst til.”

Opsigtsvækkende fortællinger
Impact TV har blandt andet produceret dokumentarserierne MeToo: Sexisme bag skærmen og De misbrugte filmbørn, der begge antændte en større debat i medierne for deres afsløringer af grove overgreb.

Man må sige, at Thomas Heurlin og de andre folk bag Impact TV har formået at have fingeren på pulsen, når det gælder #MeToo. Men produktionsselskabet har stået bag en lang række skarpe programmer og formater.

Det glæder da også Monday-gruppen, at produktionerne i det konkursramte Impact TV i væsentligt omfang kan fortsætte i det nystiftede selskab.

”Impact TV har stået for nogle de mest markante og væsentlige tv-programmer i de seneste år, og vi er meget glade for, at det lykkedes os at videreføre de fleste af de igangværende produktioner sammen med nogle af branchens allerdygtigste tv-folk,” siger Monday-direktør Martin Dalgaard, der også indtræder som administrerende direktør i det nye selskab.

”Og vi er glade for, at vi får Thomas Heurlin med som kreativ chef i det nye selskab. Han er en af landets absolut bedste programskabere med et helt særligt blik for de opsigtsvækkende fortællinger, som markedet i stigende grad efterspørger.”

Kommentarer

© Filmmagasinet Ekko