Artikler / Reklamer

1 - 7 ud af 7
Reklamer Tema
07. maj 2004 | 08:00

Reklamefilm er ærlig snak

Engang var han punker. I dag er han en stor kanon i reklamebranchen og kører rundt i en Folkevognsboble, der er malet som chokoladeskildpadde og betalt af Toms Chokolade. ”Det er en pointe for mig at vise, at jeg sælger ud,” siger Søren Fauli til EKKOs Christian Monggaard.

Reklamer Tema
06. maj 2004 | 08:00

Extrem

Et flot billede og en slagkraftig tekst er ikke længere nok. Vor tids ungdomsreklamer skal være kulturelle begivenheder, skriver forsker John Thorup og bruger den berygtede reklame for REMREM-ure som eksempel.

Reklamer Tema
03. maj 2004 | 08:00

Harry kører den hjem

En lilla plysdukke har på fire år opnået det nærmest umulige: at gøre statsbanerne populære. Kampagnens kreative folk, der netop er blevet hædret med Reklamebarometer Prisen 2004, løfter sløret for hemmeligheden bag de folkekære reklamer.

Reklamer Tema
01. maj 2004 | 08:00

Tidsånden i flasken

Det er vanskeligt at forstå de sidste 25 års Carlsberg-reklamer, hvis man udelukkende går på jagt efter frække symboler. Tidsånd, markedspositioner og løftede pegefingre sætter deres aftryk på reklamen, skriver forfatteren Asger Liebst, der sammenligner ølreklamer i tre årtier.

Reklamer Tema
30. apr. 2004 | 08:00

Den kreative proces

EKKO har bedt tekstforfatteren Claus Skytte fra Reklamebureauet Propaganda McCann om at vise, hvordan han udvikler en kreativ ide. Han bad til gengæld om at få en mere konkret problemstilling, og da vi ønskede en reklamekampagne for EKKO, nægtede han – medmindre der kom penge på bordet. Vi foreslog ham derfor at lave en fiktiv kampagne for B&O.

Reklamer Tema
29. apr. 2004 | 08:00

Crossover

Grænsen mellem reklame og kunst er ikke forsvundet, selv om det nogle gange kan se sådan ud. Men den bliver i stigende grad overskredet og udfordret – på godt og ondt, skriver kunsthistoriker Rune Gade.

Reklamer Tema-intro
15. apr. 2004 | 08:00

Reklamer

Hvad vil de os?

© Filmmagasinet Ekko